صفحه اصلی arrow اخبار و اطلاعیه ها arrow پایان توسعه ایستگاه کمپرسور گاز آستارا
پایان توسعه ایستگاه کمپرسور گاز آستارا

مدیرعامل شرکت دولتی نفت آذربایجان خبر داد:

پایان توسعه ایستگاه کمپرسور گاز آستارا / ایران و آذربایجان در آستانه امضای قرارداد افزایش صادرات گاز

خبرگزاری موج - مدیرعامل شرکت دولتی نفت آذربایجان از تکمیل ایستگاه کمپرسور گاز آستارا و نزدیک شدن زمان امضای قرارداد افزایش صادرات گاز آذربایجان به ایران خبر داد.
به گزارش خبرنگار بین الملل موج به نقل از خبرگزاری رسمی آذربایجان، رونق عبدالله اف، مدیرعامل شرکت دولتی نفت آذربایجان (سوکار) از تکمیل عملیات توسعه ایستگاه کمپرسور گاز آستارا به منظور افزایش صادرات گاز به کشورمان خبر داد و اعلام کرد که زمان عقد قرارداد افزایش صادرات گاز این کشور به جمهوری اسلامی ایران نزدیک شده است.
عبدالله اف اعلام کرد که متخصصان ایرانی و آذربایجانی در حال مذاکرات مقدماتی برای افزایش صادرات گاز این کشور به ایران می باشند.
وی تصریح کرد: پس از این مذاکرات، دو کشور قرارداد بلندمدتی را به این منظور امضاء خواهند کرد و اقدامات لازم در این زمینه در حال اجراست.
شایان ذکر است که شرکت دولتی نفت آذربایجان (سوکار) و شرکت ملی صادرات گاز ایران (NIGEC) روز 12 ژانویه سال جاری میلادی پیش نویس قرارداد بلندمدت صادرات گاز آذربایجان به ایران را در باکو به امضا رساندند. بر اساس این قرارداد پنج ساله، در سال 2011 آذربایجان یک میلیارد متر مکعب گاز به ایران صادر می کند و در سال های آتی این حجم افزایش خواهد یافت.

lمنبع: خبرگزاری موج بهار 90

باز نشر:  سایت کمپرسور  www.comperesor.com